Έλλειψη χαράς σημαίνει έλλειψη Θεού ~ Αρχ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου

Ο πόνος, η στενοχώρια, η αγωνία, η ψυχική τραγωδία είναι αποτέλεσμα της πτώσεως του ανθρώπου, η οποία οφείλεται στον εγωισμό του.

Οι αναθυμιάσεις του εγώ γεννούν στην ψυχή την στενοχώρια, ενώ η φυσιολογική της κατάσταση είναι η χαρά, διότι ο Θεός είναι ειρήνη, είναι χαρά, και η ψυχή είναι εμφύσημα του Θεού, δημιουργήθηκε από Αυτόν και οδεύει προς Αυτόν.

Επομένως, η στενοχώρια είναι ξένη και αδικαιολόγητη μέσα στην ανθρώπινη ζωή.

Και όμως σήμερα δεν βρίσκεις άνθρωπο χαρούμενο, που σημαίνει πως δεν βρίσκει κανείς άνθρωπο ισορροπημένο, ήρεμο, φυσιολογικό.

Η στενοχώρια είναι αρρώστια τρομερή, που μαστίζει την οικουμένη, η μεγαλυτέρα ίσως βάσανος της ανθρωπότητος, το μεγαλύτερό της δράμα. Δεν είναι απλώς τα προοίμια της κολάσεως αλλά η βίωσις της κολάσεως από της παρούσης ζωής.

Έλλειψις χαράς σημαίνει έλλειψις Θεού, ενώ η χαρά απόδειξις της παρουσίας αυτού.

Εάν κανείς είναι κοσμικός άνθρωπος και τέρπεται επί τοις επικήροις, χαίρεται για τις ηδονές, για τα παροδικά και μάταια, αυτός ίσως έχει κάποια ηδονή, κάποια ευχαρίστηση, αλλά στην πραγματικότητα, αν προσέξει κανείς, θα δει ότι υπάρχει θλίψις και στενοχώρια στην ζωή του, όπως λέγει η Αγία Γραφή: “θλίψις και στενοχωρία επί πάσαν ψυχήν ανθρώπου του κατεργαζομένου το κακόν”.

Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει χαρά εκεί όπου υπάρχει παράβασις της εντολής του Θεού, όπως είναι αδύνατον να υπάρχει στενοχώρια με την εφαρμογή του νόμου του Θεού.

Χαρά, Λύπης Όλεθρος. Λύπη είναι ένα ξίφος που έρχεται αιφνιδίως και χτυπάει το σώμα, ιδιαίτερα όμως την ψυχή του ανθρώπου. Και μάλιστα κάτι που εξέρχεται από την κακία των ανθρώπων, από την αμαρτία, από την δυσωδία, από την αντίθεση των άλλων.

Η λέξη λύπη είναι συγγενής προς την λέξη λύμη, η οποία σημαίνει πληγή, κάτι που στάζει πύον. Επομένως, λύπη είναι η κατάσταση της ψυχής, η οποία στάζει πύον.

Κυρίως προέρχεται από βέλη τα οποία εξακοντίζονται από την κακία των ανθρώπων ή και από τις κακίες της δικής μας ψυχής. Η λύπη εδώ δεν είναι αυτό που λέμε, είμαι λυπημένος.

Όταν λέμε, είμαι λυπημένος, κατά κανόνα εννοούμε, ζω τις αναθυμιάσεις της δικής μου αμαρτίας, της δικής μου εγωπάθειας, της δικής μου απομονώσεως από τον Θεό. Όταν οι πατέρες ομιλούν για την λύπη, εννοούν κάτι διαφορετικό.

Η χαρά λοιπόν είναι λύπης όλεθρος. Επομένως όταν μας χτυπήσουν τα βέλη αμαρτίας, των πονηρών παθών, των εμπαθών λογισμών, τα βέλη των κακών ανθρώπων ή οποιαδήποτε άλλα, όταν φαίνεται η δυσωδία του προτέρου μας βίου, όταν η αποτυχία της ζωής μας έλθει να μας χτυπήσει, τότε η χαρά είναι όλεθρος της λύπης.

Η χαρά είναι σαν μια ασπίδα που χτυπούν τα βέλη και φεύγουν και δεν παθαίνεις τίποτε. Όλοι εκείνοι και όλα εκείνα που έρχονται να θλίψουν την δική μας ψυχή καταστρέφονται, απόλλυνται.

Η τροφή των εν Χριστώ ασκουμένων είναι η χαρά. Η χαρά τρέφει την ψυχή , το πνεύμα, τον νου, ώστε να μπορούν να ανεβαίνουν και να δίδωνται εις τον Θεόν. Καμία άσκησις, καμία εγκράτεια, κανείς πόθος, καμία αγάπη δεν μπορεί να φτάσει εις το τέρμα εάν δεν τρέφεται.

Σκεφτείτε κάποιον που θέλει να είναι καλός αθλητής και δεν τρώει. Απλούστατα θα πέσει εις τον δρόμο. Έτσι ακριβώς παθαίνει και κάποιος πνευματικός ασκητής αν δεν έχει χαρά.

 

https://simeiakairwn.wordpress.com/

Νά βλέπομε τούς ἀδελφούς μας μέ συμπάθεια…!

«…Νά αἰσθανόμαστε τήν κακία τοῦ ἂλλου σάν ἀρρώστια πού τόν βασανίζει καί ὑποφέρει καί δέν μπορεῖ νά ἀπαλλαγεῖ.

Γι’ αὐτό νά βλέπομε τούς ἀδελφούς μας μέ συμπάθεια καί νά τούς φερόμαστε μέ εὐγένεια λέγοντας μέσα μας μέ ἀπλότητα τό «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ», γιά νά δυναμώσει μέ τή Θεία Χάρι ἡ ψυχή μας καί νά μήν κατακρίνομε κανένα!

Ὅλους γιά ἁγίους νά τούς βλέπουμε!

Ὅλοι μας μέσα φέρουμε τόν ἴδιο παλαιό ἂνθρωπο. Ὁ πλησίον ὅποιος κι ἂν εἶναι, εἶναι «σάρξ ἐκ τῆς σαρκός μας», εἶναι ἀδελφός μας καί «μηδενί, μηδέν ὀφείλομεν, εἰ μή τό ἀγαπᾶν ἀλλήλους», σύμφωνα μέ τόν ἀπόστολο Παῦλο.

Δέν μποροῦμε ποτέ νά κατηγορήσομε τούς ἂλλους, γιατί «οὐδείς τήν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν…»

Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

Τόση χάριν δικαιούται εις εαυτόν να έχει ο άνθρωπος, όσο πειρασμό ευχαρίστως υπομένει…

Τόση χάριν δικαιούται εις εαυτόν να έχει ο άνθρωπος, όσο πειρασμό ευχαρίστως υπομένει, όσο βάρος αγογγύστως βαστάζει.

✝️Όσιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Το αδιαπραγμάτευτο χαρτί (π. Δημητρίου Μπόκου)

Ἡ περίπτωση τοῦ δούλου ποὺ τοῦ χαρίστηκε χρέος ἑκατομμυρίων, ἀλλὰ αὐτὸς δὲν μπόρεσε νὰ χαρίσει ἕνα κατοστάρικο στὸν ὀφειλέτη συνάδελφό του, προκαλεῖ ἀσφαλῶς ἔντονο ἀποτροπιασμὸ σὲ ὅποιον τὸ ἀκούει. Καὶ ἀναφανδὸν τὸν καταδικάζουμε (Κυριακὴ ΙΑ΄ Ματθαίου).

Σκεφθήκαμε ὅμως ποτὲ ὅτι ὅλοι μας κάνουμε τὸ ἴδιο ἀκριβῶς; Ναί, δυστυχῶς, ὁ ἀγνώμων δοῦλος εἶναι ὁ καθένας ἀπὸ μᾶς. Μιὰ ὁλόκληρη ζωὴ συσσωρεύουμε ἕνα ὑπέρογκο χρέος ἔναντι τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ θεωροῦμε ἐντελῶς φυσικό, σχεδὸν ὑποχρέωση τοῦ Θεοῦ, τὸ νὰ μᾶς συγχωρήσει. Οἱ ἄνθρωποι θὰ σφάλουν μερικὲς μόνο φορὲς ἀπέναντί μας, ἀλλὰ εἶναι γιὰ μᾶς ἐντελῶς παράλογο, βασικὰ ἀδιανόητο, τὸ νὰ τοὺς συγχωρήσουμε. Κάτι δὲν πάει καλὰ ἐδῶ. Ἔχουμε μιὰ τρομερὴ ἀσυνέπεια στὸν τρόπο σκέψης μας! Τί παραλογισμὸς εἶναι αὐτὸς ποὺ μᾶς διακατέχει τελικά;

Νὰ ὅμως, ποὺ γιὰ τὸν Χριστὸ εἶναι ἀδιαπραγμάτευτο χαρτὶ τὸ νὰ συγχωροῦμε. Τὸ θεωρεῖ ἄκρως ἀπαραίτητο, δὲν ἐπιτρέπει νὰ τὸ παρακάμψουμε. Δὲν μπαίνει ἀλλιῶς στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ κανείς. Δὲν εἶναι κὰν Χριστιανός. Ὅποιος δὲν συγχωρεῖ, δὲν θὰ συγχωρηθεῖ. Καὶ ἀντιστρόφως! Ἡ συγχώρηση ἀπὸ καρδιᾶς ἀνοίγει διάπλατα τὸν Παράδεισο. Δίνει στὸν ἄνθρωπο μεγάλη παρρησία μπροστὰ στὸν Θεὸ ἐν ὥρᾳ κρίσεως. Λέει ὁ μεγάλος δάσκαλος τοῦ γένους μας ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός:

«Δυὸ ἄνθρωποι, Χριστιανοί μου, ἦλθον μίαν φορὰν καὶ ἐξομολογήθηκαν εἰς ἐμέ, Πέτρος καὶ Παῦλος. Καὶ νὰ ἰδεῖτε πῶς τοὺς ἐδιόρθωσα… Μοῦ λέγει ὁ Πέτρος: Ἐγώ, πνευματικέ μου, ἀπὸ τὸν καιρὸν ὁποὺ ἐγεννήθηκα ἕως τώρα, ἐνήστευα, ἐπροσευχόμην πάντοτε, ἔκαμνα ἐλεημοσύνας εἰς τοὺς πτωχούς, ἔκτισα μοναστήρια, ἐκκλησίας καὶ ἄλλα καλὰ ἔκαμα. (Ὅμως) τὸν ἐχθρόν μου δὲν τὸν συγχωρῶ. Ἐγὼ τὸν ἀποφάσισα διὰ τὴν κόλασιν.

Ἔρχεται ὁ Παῦλος καὶ μοῦ λέγει: Ἐγὼ ἀπὸ τὸν καιρὸν ὁποὺ ἐγεννήθηκα, ποτὲ κανένα καλὸν δὲν ἔκαμα, ἀλλὰ μάλιστα ἔχω κάμει τόσα φονικά, ἐπόρνευσα, ἔκλεψα, ἔκαψα ἐκκλησίας, μοναστήρια, ὅλα τὰ κακὰ τὰ ἔκαμα. Μὰ τὸν ἐχθρόν μου τὸν συγχωρῶ. Νὰ ἰδεῖτε τί ἔκαμα ἐγὼ εἰς αὐτόν. Εὐθὺς τὸν ἀγκάλιασα καὶ τὸν ἐφίλησα· τοῦ ἔδωσα τὴν ἄδειαν νὰ μεταλάβει. Καλὰ τοὺς ἐδιόρθωσα ἢ κακά; Φυσικὰ θέλετε νὰ μὲ κατηγορήσετε… Ναί, ἀδελφοί μου, ἔτσι ἔκαμα.

Θέλετε νὰ καταλάβετε μὲ τί ὁμοιάζει ὁ Πέτρος; Καθὼς μέσα σὲ 100 ὀκάδας ἀλεύρι βάνεις ὀλίγον προζύμι καὶ ἔχει τόσην δύναμιν τὸ προζύμι ἐκεῖνο, νὰ γυρίσει καὶ τὰς 100 ὀκάδας τὸ ζυμάρι καὶ νὰ τὸ κουφίζει ὅλο, ἔτσι εἶναι καὶ ὅλα τὰ καλὰ ἐκεῖνα ὁποὺ ἔκαμεν ὁ Πέτρος· μὲ ἐκείνην τὴν ὀλίγην ἔχθραν, ὁποὺ δὲν ἐσυγχώρησε τὸν ἐχθρόν του, τὰ ἐγύρισε καὶ τὰ ἔκαμε φαρμάκι τοῦ διαβόλου. Καὶ ἔτσι τὸν ἀπεφάσισα διὰ τὴν κόλασιν.

Ὁ Παῦλος πάλιν μὲ τί ὁμοιάζει; Εἶναι ἕνας σωρὸς λιανόξυλα καὶ βάνεις ἕνα μικρὸ κερὶ ἀναμμένον καὶ καίει ὅλον τὸν σωρὸν ἐκείνη ἡ ὀλίγη φλόγα. Ἔτσι εἶναι ὅλα τὰ ἁμαρτήματα τοῦ Παύλου, ὡσὰν τὸν σωρὸν τὰ λιανόξυλα· καὶ ἡ συγχώρησις ὁποὺ ἔκαμε τοῦ ἐχθροῦ του εἶναι ὡσὰν τὸ κερί, ὁποὺ ἔκαψε ὅλα τὰ λιανόξυλα, ἤγουν τὰς ἁμαρτίας, καὶ τὸν ἀπεφάσισα διὰ τὸν Παράδεισον».

Τί δὲν καταλαβαίνουμε ἀπ’ τὸν κρυστάλλινο λόγο τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ; Ἔχουμε τὸ εἰσιτήριο γιὰ τὸν Παράδεισο στὸ χέρι μας καὶ τὸ πετᾶμε. Ἡ συγχώρηση εἶναι μιὰ πτυχὴ τῆς ἀγάπης, ἀλλὰ τὴ θεωροῦμε πολὺ βαρειά, «ὅτι ὑπερβαίνει τὰ ὅριά μας καὶ εἶναι συχνὰ πολὺ μεγάλη γιὰ μᾶς, μιὰς καὶ ἀποδεικνυόμαστε ἀνίκανοι νὰ τὴν τηρήσουμε, σὲ μικρὴ κλίμακα ἔστω» (Μητροπ. Anthony Bloom).

Γιατί νὰ εἴμαστε τόσο μικρόψυχοι καὶ τυφλοί; Δὲν βλέπουμε τουλάχιστον τὸ συμφέρον μας;

 

«Ἀντιύλη». Ἱ. Ν. Ἁγ. Βασιλείου, Πρέβεζα

Η ζωή με το Χριστό μέσα στο γάμο τα αλλάζει όλα!

Η ζωή με το Χριστό μέσα στο γάμο τα αλλάζει όλα! Τον εγωισμό αντικαθιστά η ταπείνωση, τα νεύρα, η πραότητα, την ανυπομονησία, η υπομονή, τη μνησικακία, η συγχώρεση! Το ‘εγώ’, το ‘εμείς’! Επιθυμία μου, η επιθυμία του και τελικά η επιθυμία Του!

Έχοντας ζήσει για πολλά χρόνια χωρίς το Χριστό στη ζωή μου με το σύζυγό μου, είναι εντυπωσιακή, θαυμαστή η αλλαγή του βίου σου όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την πόρτα της καρδιάς σου για να μπει μέσα ο Κύριος! Στη δική μου περίπτωση αυτό έγινε από κοινού με το σύζυγο μου και αυτό ήταν καθοριστικό για την μετέπειτα εξέλιξη των πραγμάτων!

‘Όταν αγαπήσεις το Χριστό, δε γίνεται να μην αγαπήσεις την εικόνα Του, δηλαδή τον άνθρωπό σου! Δε γίνεται να μην κάνεις υπομονή μαζί του, υποχωρήσεις, αγώνα ,προσευχή… Αγάπη! Δε γίνεται να μην κάνεις τον πόνο του, πόνο σου, το πρόβλημα του, πρόβλημα σου, την πίκρα του, πίκρα σου αλλά και τη χαρά του, χαρά σου! Μαζί στον πνευματικό αγώνα! Μαζί στις αναβάσεις αλλά και στις καταβάσεις! Αυτό άλλωστε δεν κάνει και ο Χριστός με μας; Μαζί μας σε όλα!

Και όλα τα προβλήματα και όλες οι επίγειες θλίψεις [οικονομικά, ανεργία, ανθρώπινες σχέσεις, τεκνογονία, ζητήματα υγείας] δεν είναι δυνατόν να κλονίσουν αυτό το γάμο, γιατί δε στηρίζεται σε όλα αυτά αλλά στο μεγαλύτερο βράχο της ιστορίας… τον Ιησού Χριστό!

Τι κι αν δεν έχω να φάω μια σπεσιαλιτέ και θα φάω μια ταπεινή μακαρονάδα; Έχω το Χριστό! Τι κι αν δεν έχω λεφτά για λούσα και ταξίδια; Έχω το Χριστό! Αυτός είναι η τροφή μου, Αυτός είναι η βόλτα μου, Αυτός είναι τα ταξίδια μου! Αυτός είναι όλος μου ο πλούτος!

Ο γάμος στην ουσία δηλαδή είναι ένα στάδιο αρετής! Πρόκειται για συνοδοιπορία προς τη Βασιλεία των Ουρανών! Στον εν Χριστώ γάμο δεν εστιάζεις στο σκοτάδι του άλλου αλλά στο φως του! Γιατί τελικά αυτό είναι ο γάμος… ευκαιρία αγιασμού! Δρόμος προς τον ουρανό! Δρόμος προς το Φως! Εύχομαι όλοι οι άνθρωποι να ανακαλύψουν αυτό τον τρόπο βίωσης του γάμου τους!

sostis.gr

https://simeiakairwn.wordpress.com/

Μεταμόρφωση (π. Δημητρίου Μπόκου)

Ἡ τάση τοῦ ἀνθρώπου εἶναι πάντα ἀνοδική. Εἶναι αὐτὸς ποὺ βάζει στόχους, ποὺ κοιτάζει πρὸς τὰ ἄνω, ποὺ θέλει νὰ ἀνεβαίνει ὅλο καὶ πιὸ ψηλά. Πάνω στὴ βαθειὰ αὐτὴ ἐπιθυμία του πάτησε ὁ διάβολος καὶ τοῦ πρότεινε: Γίνε θεός. Ἀλλὰ μὲ τὶς δικές σου δυνάμεις, μὲ τὸν δικό σου ἰδιαίτερο τρόπο. Κόψε τὶς ἐξαρτήσεις σου ἀπὸ ἄλλους, μὴν περιμένεις ἀπὸ τρίτους τίποτε καὶ κυρίως ἀπὸ τὸν Θεό. Καὶ ὁ ἄνθρωπος εὔκολα γοητεύτηκε ἀπ’ τὴν προοπτικὴ νὰ γίνει μεγάλος, ἀνεξάρτητος, χωρὶς ἀφεντικά. Αὐτὸ ἦταν τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα. Ὁ πόθος γιὰ αὐτοθέωση.

Ἔκτοτε δὲν σταμάτησε ποτὲ νὰ προσπαθεῖ γιὰ ἀναβάθμιση. Νὰ σπάσει τὸ φράγμα τῶν περιορισμῶν. Νὰ ξεπεράσει τὰ ὅριά του. Νὰ μεταμορφωθεῖ σὲ κάτι ἀνώτερο. Νιώθει τὸ πεπερασμένο τῶν δυνατοτήτων του σὰν κέλυφος στενὸ ποὺ τὸν φυλακίζει καὶ τὸν κάνει νὰ ἀσφυκτιᾶ. Πάντοτε εὕρισκε ἔδαφος μέσα του ὁτιδήποτε μποροῦσε νὰ διευρύνει τοὺς ὁρίζοντές του. Ἡ φαντασία του δὲν σταμάτησε νὰ ἐξάπτεται ἀπὸ τὶς προοπτικὲς ποὺ ὑπόσχονται ἔξοδο ἀπὸ τὰ περιορισμένα πεδία δραστηριοποίησής του. Πάντα τὸν μάγευαν ὁ Δαίδαλος καὶ ὁ Ἴκαρος, τὸν γοήτευαν ἥρωες, γίγαντες, ἡμίθεοι, τιτάνες, ὑπεράνθρωποι. Στὴν ἐποχή μας ἡ τεχνολογία τὸν βοήθησε νὰ φτιάξει μιὰ ἰδιαίτερα θελκτικὴ εἰκονικὴ πραγματικότητα, ὅπου δροῦν ὄντα μὲ ἐξαιρετικὲς ἱκανότητες, Σούπερμαν, Ἄιρον Μάν, Κάπταιν Ἀμέρικα, Σπάιντερ Μὰν κ.λ π., ἤ, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν τεχνητὴ νοημοσύνη, ἄνθρωποι-μηχανὲς (σάιμποργκ), Ρόμποκοπ, ἐξολοθρευτές.

Παράλληλα ἡ ἐπιστήμη ἔδωσε στὸν ἄνθρωπο πραγματικὰ τὰ μέσα νὰ ξεπεράσει τὴν περιορισμένη ἀκτίνα δράσης του. Τοῦ χάρισε ὄντως ἐκπληκτικὲς δυνατότητες, διευρύνοντας φιλόδοξα τὸ πλαίσιο κίνησής του ἀπὸ τὸν βυθὸ τῶν ὠκεανῶν ὣς τὸ ἄπειρο (ὑποβρύχιο, αὐτοκίνητο, ἀεροπλάνο, διαστημόπλοιο).

Ὁ ἄνθρωπος κατάφερε νὰ ἀποκτήσει δύναμη καὶ εὐελπιστεῖ νὰ ἀποκτήσει ἀκόμα περισσότερη. Μπορεῖ νὰ ὑποτάξει ἐνδεχομένως ὁλόκληρη τὴν κτίση. Μὰ ἡ αὐτοθέωσή του δὲν ἐπιτεύχθηκε. Δὲν μπόρεσε καὶ δὲν θὰ μπορέσει ποτὲ νὰ νικήσει τὸν θάνατο.

Καὶ ἐδῶ ἔρχεται ὁ Χριστὸς μὲ τὴ δική του ἐκδοχή. Στὸ ὄρος Θαβὼρ δείχνει προσωρινὰ τὴν προοπτικὴ ποὺ ἀπὸ καταβολῆς κόσμου ἔχει ἑτοιμάσει γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Μεταμορφώνεται σὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι ὁ ἴδιος πραγματικά, παρουσιάζει τὸ μοντέλο ἀναβάθμισης στὸ ὁποῖο μᾶς προτρέπει νὰ φτάσουμε. Ὁ Χριστὸς πῆρε τὴν ἀνθρώπινη φύση καὶ τὴν ἔνωσε στὸ πρόσωπό του μὲ τὴ θεία του φύση. Τὴν ἀνέδειξε ἔτσι στὸ τέλειο μεγαλεῖο της, τῆς ἔδωσε διαστάσεις ὑπερανθρώπινες. Ἡ ἀνθρώπινη φύση μεταμορφώθηκε, μεγαλύνθηκε, ἔγινε ἀθάνατη, ἀγέραστη, ἄφθαρτη. Ἀρρώστια, φθορά, πόνος, λύπη, θάνατος, ἔγιναν ἐντελῶς ξένα πρὸς αὐτήν. Ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ ζήσει πλέον μὲ τὸν τρόπο τοῦ Θεοῦ αἰώνια. Νὰ γίνει κοινωνὸς «θείας φύσεως» (Β΄ Πέτρ. 1, 4). Νὰ φτάσει στὴν πραγματικὴ θέωση.

Ἀρκεῖ γι’ αὐτὸ νὰ ἀπαρνηθεῖ τὸ δικό του πλάνο ψευτοθέωσης ποὺ τὸν ταλανίζει ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀδάμ. Νὰ βγεῖ ἀπὸ τὴ μάταιη, ἀρρωστημένη, αὐτονομημένη, ἐγωκεντρικὴ ἐπιδίωξη παντοδυναμίας, μὲ τὴν ὁποία θὰ συντρίβει ὁτιδήποτε τὸν ἀπειλεῖ. Ὁ Χριστὸς προσκαλεῖ σὲ ἔξοδο ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας, σὲ ἄνοιγμα πρὸς Αὐτὸν καὶ πρὸς κάθε δημιούργημα. Σὲ ἕνωση μαζί του σὲ μιὰ σχέση ἀληθινῆς ἀγάπης. Γιὰ νὰ γίνουμε θεάνθρωποι ὅπως Αὐτός. Δὲν ὑπάρχει τελειότερη προοπτική.

Ἡ διαφορά μας μαζί του θὰ εἶναι μόνο, ὅτι δὲν θὰ πάρουμε τὴ φύση, ἀλλὰ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ.

 

«Ἀντιύλη». Ἱ. Ν. Ἁγ. Βασιλείου, Πρέβεζα

Για να διαφυλάξει κανείς την ψυχική του γαλήνη πρέπει να απομακρύνει από τον εαυτό του τις σκοτεινές σκέψεις…

Για να διαφυλάξει κανείς την ψυχική του γαλήνη πρέπει να απομακρύνει από τον εαυτό του τις σκοτεινές σκέψεις.

Πρέπει να φροντίζουμε να έχουμε χαρούμενη διάθεση και όχι στενάχωρη.
Ο λυπημένος δεν μπορεί να ανυψώσει τον νού του στον Θεό, ούτε μπορεί να κάνει ποτέ καθαρή προσευχή !!!

Μόνο αν σταματήσουμε να κατηγορούμε τους άλλους θα αποκτήσουμε ψυχική γαλήνη.

☦️ Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα

Θαρρείς πως μόνο εσύ δοκιμάζεσαι; Υπάρχουν και χειρότερα…

Μου λες ότι δεν μπορείς άλλο.
Πονάς, υποφέρεις.
Θα σου πω:
Έ, και λοιπόν;
Δεν είσαι ο μόνος.
Μου λες ότι ο σταυρός που σηκώνεις είναι μεγάλος και βαρύς και νιώθεις τα γόνατά σου να λυγίζουν.
Θα σου πω:
Έ, και λοιπόν;
Θαρρείς πως μόνο εσύ δοκιμάζεσαι;
Υπάρχουν και χειρότερα.
Μου λες ότι έχεις αρχίσει να απελπίζεσαι.
Θα σου πω:
Έ, και λοιπόν;
Δειλιάζεις γιατί δεν είδες μου φαίνεται πλάτες να σηκώνουν μεγαλύτερο σταυρό.
Μου λες τι να κάνω;
Θα σου πω:
Επιτέλους η κατάλληλη ερώτηση.
Σκύψε, γονάτισε και άσε τα δάκρυά σου να πέσουν σαν μικρές φλόγες που θα κατακάψουν τα πάθη και τα λάθη σου.
Προσευχήσου και άσε την φωνή σου να ταξιδέψει ως τα Ουράνια εκεί που ανοιγοκλείνουν οι πύλες του Παραδείσου.
Μου λες σου δίνω το λόγο μου πως θα προσπαθήσω.
Θα σου πω:
Μακάρι.
Μου λες προσπαθώ να εφαρμόσω τις συμβουλές σου.
Θα σου πω:
Εύγε.
Μου λες πως άρχισες να παραπονιέσαι λιγότερο.
Θα σου πω:

Μπράβο.
Μου λες αισθάνομαι πλέον πιο δυνατός.
Θα σου πω:
Επιτέλους.
Μου λες ξέρεις κάτι;
Τα κατάφερα.
Θα σου πω:
Δόξα το Θεό.
Θέλεις να μου πείς:
Αδελφέ σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αγάπη σου.
Θα σου πω..:
Όχι δεν χρειάζεται, απλά κράτα μέσα σου αυτή τη δύναμη, για να στηρίξεις εμένα όταν έρθει η ώρα της πτώσης μου. Σήμερα εσύ αύριο εγώ.
Η κάθε μας ημέρα να μυρίζει Θεό.

Όσοι ζουν με την καρδιά, έχουν την ελευθερία του πνεύματος…

«Θα ‘ρθει εποχή που θα κατασκευαστούν μηχανές οι οποίες θα ελέγχουν τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων.

Εκείνη την εποχή μόνο όσοι κατέβασαν τον νου τους στην καρδιά θα μείνουν ανεπηρέαστοι από αυτή την δικτατορία.

Στην Δύση οι άνθρωποι ζουν με τον εγκέφαλο, δηλαδή έχουν κέντρο της ζωής τους την λογική.

Έτσι, αν οι επιστήμονες ανακαλύψουν ένα μηχάνημα, τότε θα μπορέσουν να διαβάσουν τις σκέψεις των ανθρώπων και να τους κατευθύνουν.

Όσοι, όμως, ζουν με την καρδιά, μέσα στην οποία ενεργεί η Χάρη του Θεού, και προσεύχονται καρδιακά, αυτοί έχουν το χάραγμα του Σταυρού μέσα σε αυτήν και κανείς δεν μπορεί να τους ελέγξει πνευματικά.

Αυτοί έχουν την ελευθερία του πνεύματος»

Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ

Ο χρόνος και η ζωή είναι το καλύτερο ζευγάρι διδασκάλων…

Ο χρόνος και η ζωή είναι το καλύτερο ζευγάρι διδασκάλων.

Φτάνει βέβαια να ξέρεις να τους ακούς.

Γιατί εμείς οι άνθρωποι έχουμε μάθει μόνο να μιλάμε.

Να ακούμε δεν μάθαμε καλά…

«Στα σχολεία δεν μας τα μάθανε αυτά».

Πολύ λίγα πράγματα για τη ζωή διδάσκονται…

 

Ισιδώρα Μοναχή (9-8-2023)